fredag 1. juni 2012

Reiselivssatsning i Drammensregionen
-av Ranveig Lysne Ervik, prosjektleder for reiselivssatsningen i Drammensregionen.


Etter mange års reiselivssatsning i Drammensregionen, arbeides det nå med å sette opp et reiselivsselskap i Drammensregionen. Selskapet skal hete VisitDrammensregionenSA.

5. juni kl. 18.00 på Skur 1/ Drammenshavn arrangerer vi kick – off for reiselivsselskapet.
Onsdag 22. august innkalles det til stiftelsesmøte i VisitDrammensregionen SA. Møte vil finne sted på Rica Park Hotel Drammen.

Vi ønsker å sette opp et selskap som skal arbeide med markedsføring og profilering av reiselivsrelaterte bedrifter i regionen. Med selskapet ønsker vi å stimulere til samarbeid om produkt og forretningsutvikling i næringen. Vi ser muligheter til å delta i prosjekter som er viktige fremme reiselivsutvikling i regionen. Viktigst av alt, så ønsker vi å bygge et godt omdømme og tiltrekke flere besøkende til regionen. Dette skal vi få til gjennom langsiktig arbeid, og samarbeid mellom reiselivsnæring og offentlige organisasjoner.

VisitDrammensregionen skal ikke være et salgsselskap. Det skal legge til rette for salg av regionens reiselivsprodukter ved å synliggjøre Visit Drammensregionen Sa i viktige reiselivskanaler nasjonalt og internasjonalt. Dette skal også gjøres gjennom egne arenaer som felles webside, online bookingsystem for næringen og via felles produktpakking. Selskapet skal videre ha intern fokus på kompetanseheving av reiselivsbedriftene. Dette skal gjennomføres via kurs, temasamlinger, møteplasser og andre tiltak som styrker kvaliteten på vår service og tjenester.

Hovedoppgavene til selskapet vil blant annet være interne tiltak for å fremme kompetanse, kvalitet og utvikling, felles markedsførings og salgsaktiviteter, utvikling av store arrangementer, destinasjonssmarkedsføring, online booking, service overfor medlemmer og aksjonærer, kart, infokiosk mv.

Våre medlemmer skal eksklusive fordeler. Vi ønsker å ha fordeler som gjør at medlemmene ser nytteverdien i å være en del av selskapet. Fordelene vil være blant annet:
• Delta på online bookingsystem
• Omtale i nyhetsbrev
• Omtale på sosiale medier
• Tilbud om deltakelse på kurs, temamøter og annen kompetanse aktivitet
• Medlemmenes tilbud pakkes og markedsføres
• Medlemmene deltaer gratis i ukentlige kunngjøringer om reiselivstiltak i regionale media årlig f.o.m 1. mai t.o.m 31. august

Vi har laget en blogg hvor man kan følge utviklingen av reiselivsselskapet: www.visitdrammensregionen.blogg.no
http://visitdrammensregionen.no/images/uploads/Program_kick-off_05_06_12.pdf
http://visitdrammensregionen.no/images/uploads/Prospekt_destinasjonsselskap_140512.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar